Saturday, August 6, 2016

Varşovia - un fel de update pe post de concluzii

Cît am parcurs internetul în lung şi în lat zilele astea, ca să aflu şi eu ce reprezintă pozele făcute acum trei ani în Varşovia, am mai aflat una şi alta. :)

1.
În postul ăsta la ultima poză spuneam că reprezintă o "machetă comemorativă" a nu-ştiu-ce. Wiki m-a luminat că e vorba de o replică a Sinagogii Mari, construită (replica) în 2013, deci la fix să se potrivească cu vizita noastră, de fapt pentru a comemora 70 de la distrugerea clădirii originale.

2.
În postul ăsta a doua poză reprezintă :> Muzeul Marie Curie, eu nu m-am prins, cred că mi-a spus cineva mult după. Sau am văzut pe net şi am înţeles tîrziu tare. :)
În acelaşi post, pozele 4 şi 6 reprezintă barbacana, mult mai de aproape decît în postul în care am introdus-o. :)
De asemenea în postul ăsta, pozele 7 şi 9, tot barbacana.

3. Mă întrebam dacă clădirile din apropierea sinagogii care m-au impresionat aşa de mult au fost între timp renovate. Mă refer la Ulica Próżna (Empty Street, zice wiki), tot wiki ştie că partea dreaptă :> (numerele 7 şi 9) au fost renovate. Probabil că urmează şi cealaltă parte a străzii.
Aici se vede cel mai bine vechi în stînga şi nou în dreapta. Oare ar fi trebuit să lase strada cum era? Parcă e greu să-ţi imaginezi ce trecut are cînd o vezi aşa spilcuită... Dar dacă nu s-ar renova nimic, la un moment s-ar prăbuşi.
Acolo are loc un festival, mi-au plăcut imaginile pe care le-am găsit aici.
Într-o curte pe care am fotografiat-o şi eu se află sau s-a aflat (!) o statuie a lui Maurizio Cattelana (wiki zice instalaţie) reprezentîndu-l pe Adolf H. stînd în genunchi şi rugîndu-se.
  • HIM (2001): a sculpture resembling a schoolboy kneeling in prayer, except that the head has been replaced with the realistic likeness of Adolf Hitler. The sculpture was frequently displayed at the end of a long hallway or at the opposite end of a white room, turned away from the viewer so that they wouldn't be able to recognize the individual until they advanced close enough. (sursa)
Părerile despre această creaţie sînt împărţite. :) Eu nu am văzut respectiva operă. :)

Vă mulţumesc că m-aţi însoţit în această plimbare virtuală prin Varşovia. Sper că v-a plăcut. :)

No comments:

Post a Comment